loading...

تك آشپز- دستورات آشپزي ، دسر ، شيريني

سايت جامع آشپزي

بازدید : 5626
چهارشنبه 1 آذر 1402 زمان : 0:13

در این مطلب تفاوت وکیل پایه یک دادگستری تهران و سایر وکلا را می خوانید. همچنین با انواع وکیل پایه یک دادگستری آشنا می شویم.

وکیل دادگستری کیست؟

وکیل دادگستری شخصی است که در رشته ی حقوق یا فقه و مبانی حقوق در مقطع کارشناسی تحصیل کرده است و با شرکت در آزمون وکالت موفق به پذیرش در کانون وکلای دادگستری شده و با اخذ پروانه‌ی وکالت، اجازه ی وکالت در محاکم را یافته است.

بازدید : 134
جمعه 27 فروردين 1400 زمان : 1:58

پایتخت ایران جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است که بیان تمامی آن ها در یک مقاله غیر ممکن می باشد، تهران یکی از پیشرفته ترین شهر های ایران بوده اما این شهر در کنار جاذبه های گردشگری مدرنی که دارد، دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است. همانطور که می دانید تهران، شهری شلوغ و پرجمعیت بوده و معمولا شب ها افراد بسیاری به جاهای دیدنی آن مراجعه می کنند، پس اگر از شهر دیگر به تهران سفر کرده اید بهتر است روز ها برای بازدید از جاذبه های این شهر پر جنب و جوش اقدام نمایید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی هر یک از جاهای دیدنی تهران بپردازیم.

بازدید : 176
سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 12:59

کتلت یکی از غذاهای خوشمزه ای است که در اغلب کشورهای جهان و بخصوص کشورهای خاورمیانه تهیه می شود. این غذای خوشمزه یک پیشنهاد ایده آل برای برخی از رستوران های ایرانی در نقاط مختلف است. متاسفانه این غذا به نحو مطلوب در رستوران های ایران سرو نمی شود و اغلب مردم مجبور هستند آن را به صورت خانگی تهیه کنند. اما اگر می خواهید در مسافرت به کردان یک وعده متفاوت را تجربه نمایید، پیشنهاد می دهیم ساندویچ کتلت را امتحان کنید. پیش از اینکه به طرز تهیه انواع کتلت بپردازیم. اجاره ویلا در کردان رنتی جا این شرایط را برای شما فراهم می کند تا به مدت چند روز از زیبایی هایی این منطقه بهره مند شوید و لذت صرف یک ساندویچ کتلت بی نظیر را در هوای دل انگیز این ناحیه تجربه کنید، حال می توانید این ساندویچ را به صورت خانگی تهیه کنید که از سلامت آن هم اطمینان داشته باشید؛ طرز تهیه این غذای خوشمزه را در ادامه شرح می دهیم.

بازدید : 555
سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 12:53

غذاهای ایرانی جزء خوشمزه ترین غذاهایی هستند که می توانید بر روی این کره خاکی پیدا کنید. اگر به شهرها و کشورهای مختلف جهان سفر کرده باشید، بدون شک این موضوع را با تجربیات خود تایید می کنید. در بخش ها و شهرهای مختلف ایران غذاهای متنوعی طبخ می شوند و هر کدام شان تاریخچه خاص خود را دارند. در این میان برخی از غذاها محبوب تر هستند و طرفداران زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم به اختصار برخی از این غذاها را بررسی کنیم.

لیست محبوب ترین غذاهای ایرانی

کشور ما تنوع غذایی بی نظیری دارد. به هر جای ایران که سفر کنید با دیدن غذاهای متنوعِ آن ناحیه انگشت به دهان خواهید ماند. در ادامه می خواهیم غذاهای محبوبی که ایرانی ها و خارجی ها عاشق شان هستند را بررسی کنیم.

قرمه سبزی

بدون شک قرمه سبزی یکی از غذاهای محبوب ایرانی ها به حساب می آید و طعم آن شهره عام و خاص است. کافی است این غذای خوشمزه را جلوی مهمان تان بگذارید تا رضایت شان را جلب کنید و آن ها را به تحسین وا دارید. این غذای بی نظیر با لوبیا، گوشت و پیاز پخته می شود. معمولا قرمه سبزی را با برنج سرو می کنند اما برخی ها ترجیح می دهند آن را با نان نیز مصرف کنند.



بازدید : 1127
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

معرفي آلوورا:

صبر زرد طبي يا آلوئه‌ورا (نام علمي: Aloe vera) يا شَب‌يار، صَبر يا صبر زرد يا شاخ بزي نام گياهي است از سرده? سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌اي‌ها (Asparagales)، تيره سريشيان (Asphodelaceae) اين گياه بومي آفريقاي شمالي است.
آلوئه‌ورا بي‌ساقه‌است. البته برخي از آن‌ها داراي ساقه‌اي بسيار كوتاه هستند. اين گياه ۶۰ تا ۱۰۰ سانتيمتر رشد مي‌كند و از طريق پاجوش تكثير مي‌شود. برگ‌هاي آن نيزه‌اي كلفت و گوشتي با لبه‌هاي دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاكستري مي‌باشد. گل‌هاي آن بر روي سنبله‌اي مي‌رويند كه گاه تا ۹۰ سانتيمتر درازا دارد. هر كدام از گل‌هاي آن آويخته‌است و داراي جام لوله‌اي ۲–۳ سانتيمتري مي‌باشد. نام‌هاي ديگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطري، آلوئه‌ورا، صبر، صبر كموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ايلوا، صبارا، آلوئه كوراسائو، آلوئه هندي، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.

آلوئه ورا، معمولا به عنوان آلوئه شناخته شده است، در انواع مختلفي از آب و هواي گرم و آب و هواي گرم رشد مي كند. اين ميوه در حدود 1 تا 2 پا بلند و گسترده در زمان بلوغ، توليد برگ هاي گوشتي و گل هاي زرد رنگي. برگ داراي پوشش مومي است و در نوع خاصي از فتوسنتز قرار دارد كه هر دو از تبخير آب گياه جلوگيري مي كنند. در محيط مناسب، آلوئه با مراقبت بسيار كمي رشد خواهد كرد.اين گياه مناسب اب و هواي نيمه گرمسيري و نيمه خشك كه متناسب شمال افريقا، جنوب ايران، و خاورميانه است. شبيار را از ديرباز در مناطق خشك‌تر گرمسيري و نيمه‌گرمسيري جهان، هم به عنوان گياه زينتي و هم گياه درماني كشت مي‌كنند.

بازدید : 341
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چه موقع از ماسك استفاده كنيد !؟ و چه زماني و چگونه مي توان از ماسك هاي پزشكي براي محافظت در برابر كروناويروس استفاده كرد ؟
قبل از قرار دادن ماسك نمدي يا هر نوع ماسك ديگر ، دستان خود را با دستمال حاوي الكل يا صابون و آب تميز كنيد.

بازدید : 466
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آلو سياه يكي از انواع آلوها و از خانواده شليل و هلو مي باشد كه داراي طعم و مزه خاص بوده و غني از مواد معدني و ويتامين هاست؛ از اين ميوه در تهيه مربا، نوشيدني و مارمالاد استفاده فراواني مي كنند در اين آموزش قصد داريم شربت آلوسياه را آموزش دهيم.

بازدید : 431
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سوپ جو با ماهي

طرز تهيه سوپ جو با ماهي:

جو و گندم را از شب قبل خيس كرده، با مقداري آب روي حرارت مي گذاريم تا خوب پخته شود و آب آن كشيده شود سپس در مخلوط كن ميكس مي كنيم .
آب ماهي را به آن افزوده و روي حرارت قرار مي دهيم تا به جوش آيد شير را به آن افزوده نمك و كره و ادويه را به همراه فلفل اضافه مي كنيم.
فرصت مي دهيم تا سوپ جا بيفتد در ظرف سوپخوري ريخته روي آن را با جعفري تزئين مي كنيم.


مواد لازم سوپ جو با ماهي:

مواد لازممقدار مواد
جوي نيم كوب 1 ليوان
آب ماهي4 ليوان
هويج نگيني شده نصف ليوان
كره50گرم
گندم پوست كنده شده يك چهارم ليوان
شيرنيم ليتر
جعفري ساتوري شده 2 قاشق غذاخوري
فلفل دلمه اي نگيني شدهنصف ليوان
نمك و فلفل سفيد به مقدار لازم

منبع:تك آشپز

بازدید : 331
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

خورشت آلو اسفناج يكي از خورشت هاي خوشمزه و مجلسي ايراني است كه بيشتر در مهماني ها تهيه مي شود. خورشت آلو اسفناج بسيار سالم و براي بدن مفيد است. خورشت آلو اسفناج به واسطه اسفناجي كه در آن استفاده مي شود كه سرشار از ويتامين ها و مواد مغذي كه براي تقويت سيستم ايمني بدن، جلوگيري از سرطان، سلامت پوست و مو و استحكام استخوان مفيد است. رايج ترين گوشت مصرفي در پخت خورشت آلو اسفناج گوشت گاو يا گوسفند است. البته مي‌توان در اين غذا از گوشت بوقلمون نيز استفاده كرد. اگر شما طرفدار غذاهاي گياهي و بدون گوشت هستيد، مي‌توانيد اين غذا را بدون گوشت بپزيد. در ادامه مواد لازم و طرز تهيه خورشت آلو اسفناج را شرح مي‌دهيم.




بازدید : 331
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

طلا يا زَر با نشان شيميايي Au نام يك عنصر است. طلا فلزي نرم و چگال و شكل‌پذير به رنگ زرد روشن و براق است كه در مجاورت هوا و آب زنگ نمي‌زند و تيره نمي‌شود.
ارزش طلا به دليل كميابي آن، كاربردپذيري آسان، تصفيه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگي، رنگ متمايز، واكنش‌ناپذيري با ديگر عناصر است ويژگي‌هايي كه در كمتر فلز ديگري ديده مي‌شود. همچنين اين فلز اين قابليت را دارد كه تا حد رشته‌هاي بسيار كوچكي درآيد كه اين خاصيت در ساخت جواهرات كاربرد بسيار مهمي دارد.طلا از آغاز تاريخ مكتوب بشر همواره فلزي گران‌بها و محبوب بوده‌است كه براي ضرب سكه، ساخت جواهرات و كاربردهاي هنري استفاده مي‌شده‌است. در گذشته سياست مالي بسياري از كشورها بر پايه استاندارد طلا استوار بود يعني پول هر كشوري معادل مقدار مشخصي از طلا بود.

تعداد صفحات : 33

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 338
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 608
  • بازدید سال : 25608
  • بازدید کلی : 374654
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی